DE LA VILLE DE PARIS,
123
r^7"3]
.. et Recepveur d'icelle Ville, de robbe noire comme
lesd. Sieurs W;
' . Conseillers vestuz de robbes de satin noir;
Quarteniers en robbes de damas noir;
et Bourgeois de lad. Ville avec leurs bons habil­lemens.
Les Maistres et Gardes de la Marchandise venoient après, accompaignez de plusieurs notables marchands de la ville, tous a cheval, chascun en son ordre et qualitté, fort honnestement habillez etde robbes de velloux cy dessus speciffiées.
Après marchoit la compaignie du Chevalier du Guet, dont la moitlié estoit à pied, et plusieurs harque­busiers morrionnez avec leurs mandilles de broderie d'une mesme parrure, conduitte par l'un de ses lieute­nans avec fi (Tres et tabourins ; les aultres estoient à che­val, tous bien montez et équipez, armez de couppie dé pistolles, et portans leurs saies de broderie de mesme parure que le Guet à pied qui marchoit devant.
Consecutivement après le Guet venoient les Ser­gens à verge; les aulcuns desquelz portoient harque-bouzes et morions, et les aultres armez de corseletz bien completz.
Et suivoienl après les Notaires, les Commissaires du Chastellet, les Audienciers ct Scelleur, vestuz de robbes longues fort honnestement selon leur, qua­litté, tous marchans à cheval.
Après lesquelz venoient les Sergens de la Douzaine de la garde du Prevost de Paris, habillez de leurs hocquetons d'orfaverie, marchans à pied devant le­dict Prevost estant suivy de ses trois Lieutenans, civil, criminel et particulier, ensemble de plusieurs Conseillers dud. Chastellet, marchans après eulx aulcuns des plus fameux et notables Advocatz et Procureurs dudict Siege.
Après Mons', le Prevost de Paris et Messieurs du Chastellet de robbe longue, marchoit le lieutenant Tanchon (2), bien monté et accompaigné d'un bon nombre d'archers, armez de couple de pistolles à l'arson de la selle.
Et après led. Tanchon marchoient les Generaulx des Monnoyes, leurs huissiers et greffier devant eulx, portant les ungs lougues et les aultres courtes
robbes, avec bonnetzde vellours; suivans après deux Presidens vestuz de longues robbes de soye.
Messieurs de la Court des Aydes venoi[en]t tout suivans, marchans aussy devant eulx leurs huissiers et greffier.
Après, Messieurs de la Chambre des Com ptes, ayans aussy leurs deux greffiers ct huissiers devant eulx.
Messieurs de la Court de Parlement, ayans aussy devant eulx leurs huissiers, notaires ct secretaires et greffiers, marchoient après en l'ordre qu'ilz ont accous­tumé, estans les six Presidens vestuz de leurs grandes chappes rouges, portans en la teste le mortier de vel­lours noir, bandé de thoille d'or; el messieurs les Conseillers, en leurs robbes rouge d'escarlatte.
Après laditte Court de Parlement, marchoient les Suisses de la garde du Roy de France, armez de mesme sorte et en mesme equipaige qu'ilz ont ac­coustumé marcher devant le Roy avec leurs ensei­gnes , fiffres et tabourins.
Tout suivant estoient les Prevost, Lieutenans et Archers du Roy de Polongne, en tel equipaige que la grandeur de Sa Majesté le requeroit.
Après eulx venoient les Grand Prevost de l'Hostel deFrance, ses Lieutenans et Archers, suy vis des Gen­tilzhommes de la Maison du Roy, conduictz par les sieurs de Lanssac et Chavigny.
Et après eulx estoient aulcuns grandz Seigneurs et Chevaliers de l'Ordre.
Puis suivoit une compagnie de Gentilzhommes de la Maison du Roy dc Polongne, en grand nombre et fort riche et magnifficque equipaige. Et devant eulx marchoient les Paiges de Sa Majesté, richement vestuz et montez sur les grandz ct plus beaulx chevaulx de l'escurie dudict Seigneur, sumptueusement enhar-nachez el. caparassonez avec broderye, enrichisse-mens et franges d'or.
Tout suivant marchoient plusieurs grandz Sei­gneurs Contes, Pallatins, et Ambassadeurs Polonnois, habillez fort magnifficquement et montez sur che­vaulx fort excellens enharnachez à la polonnoise, et meslez de plusieurs Princes françois, marchans tous ensemble devant la Majesté dudict Seigneur Roy de Polongne.
'i' Le scribe avait d'abord écrit : robbes noires aussy my partie comme lesd. Sieurs Eschevins, Conseillers vestuz etc.; mais c'était par inadvertance, et les derniers mots de cette phrase ont été biffés. La même main, à qui l'on doit la correction précédente, a rectifié ce passage comme suit -.robbe noire comme lesd. Sieurs Conseillers. De pins, cette rectification est expliquée et justifiée par cette notule en marge : Erreur, parce que le Receveur de laditte Ville ne porte robbe my partie, ains avoit la robbe dè velours noir. Cette mention complète la remarque faite plus haut p. 106, note 3.
(2) Jean Tanchon alias Tanchou, lieutenant criminel de robe courte au Châtelet : sur ce personnage, voir au Volume précédent, p. go et note 1, p. 4oi et note 1.
16.